En helt underbar dag

Än bättre dag än dagen innan idag. Full av energi, trots att
jag sov jäkla obra inatt.
Känns som att man har gjort en massa bra saker idag, inget
som är värt att blogga om. Mer en bra känsla i kropp och själ.

Johan Klingberg behöver ingen närmare presentation för en
flugfiskare. Men för er andra så kan man väl säga att han är
vad Malin Baryard är för hästfolket. Eller Zlatan för fotbollsfolket.
Eller Tiger Woods för otrohetsfolket. Eller, eller ni kanske förstår.
Hur som haver så har jag kikat lite på hans hemsida, vilket var
väldigt inspirerande. Brukar kika runt på nätet när jag är sugen
att binda en fluga men inte vet vilken fluga jag ska binda.
Idag blev det den här: (kolla länken)
http://www.johanklingberg.com/en-klaeckare-till-danicafisket!.aspx

Hade inte precis samma material som Johan använder, men det
borde funka ändå. Och så här blev resultatet: Tadaaa...


En kläckare till vårfisket?

Vi har en jäkligt dålig kamera kanske jag ska tillägga, flugan är
egentligen skitasnygg. Kanske inte, men jag tror att den fångar fisk.
Vill återigen passa på att tacka min fiskekompanjon Thomas, för
damstrumpan. Gumman tackar också, nu får hon ha sina ifred. =)

Avslutar denna kläckare med nån droppe "Water Shed" så att den flyter
bra. Nu kom suget igen.  Det behövs inte mycket efter ett par månader
utan fiske. Men det visste ni ju redan.


Bra för flytet.




Kommentarer
Postat av: G

Ja, det ska allt bli finfint å ut och kasta igen sen.

2011-01-19 @ 10:36:54
Postat av: Sussie

Du kunde kanske droppat lite "Water Shed" på dig själv i måndags när du hade lite oflyt...??

Kram påre´

Syrran

2011-01-19 @ 20:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0