En bra söndag

Så var den här helgen slut också. Otroligt vad helgerna går fort.
För inte så länge sedan så jobbade jag skift, jag jobbade sju dagar
och var ledig fem. Då hann man med lite saker på sina långledigheter.
Men nu har man två dagar ledigt, och dessutom är det helg då och allt
är inte öppet. Tänker som en kollega sa:
"-Har man inte bett om att få födas (vilket ingen har) så borde allt vara´
 gratis, man skulle definitivt inte behöva jobba!"

Men inget ont som inte har något gott med sig. Jag är betydligt piggare
nu förtiden. Jag äter regelbundet och är dessutom hungrig hela tiden.
Gumman tycker att jag är gladare, och jag är nog villig att hålla med
henne där. Jag mår helt enkelt bättre, så att helgerna går fort får jag
väl ta. Det som känns riktigt tråkigt, det är när fiskesäsongen börjar.
Det var riktigt nice att kunna åka ut och fiska en tisdagmorgon när de
flesta andra jobbade. Men man kan ju alltid ta ledigt om man vill det.

Idag har vi i alla fall fått lite gjort här hemma. Sådana där måsten som
jag ständigt gnäller över. Sålde en snöslunga som var alldeles för under-
dimensionerad för våran tomt, skönt att få de pengarna tillbaka. Nu blir
det en kamera istället för de pengarna, en kamera modell bättre. Bättre
än vad vi har idag. Gumman har målat en massa furu här hemma idag.
Det börjar se riktigt bra ut, ljusare. Och så har jag fixat dotterns dator,
vilket jag skulle ha gjort för ett par veckor sedan.
Med tanke på att jag vaknade strax efter åtta imorse med huvudvärken
från helvetet så är jag mycket nöjd med dagen. Huvudvärken försvann
lika fort som den kom. Helt otroligt skönt. Så ikväll blir det till att komma
i säng skapligt, så att jag får den sömn min skalle kräver.
Det kan hända att det blir ett roligare inlägg imorgon. Om tid finnes.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0