Ibland blir det lite overload

Så var det äntligen fredag och ledigt igen. Jag har tyvärr lite för
mycket att göra för att njuta av ledigheten. Jag ska försöka att
bli lite bättre på att ta tag i saker och beta av lite från
saker-att-göra-listan. Det skulle vara skönt att ha tid för att åka
ut och fiska när väl isen visar sitt varma jag. Och att slippa behöva
TA sig tid så fort man ska göra något roligt. Jag avundas alla
duktiga människor som tar itu med saker direkt. En egenskap
jag måste leta fram. För jag är övertygad över att jag har en sådan
egenskap jag också, bara att den liksom sitter fast någonstans.
Gamla hundar kan lära sig nya saker. Sent ska syndaren vakna.
Omöjligt är bara en åsikt.

För att nämna lite fiske så har jag hittat en fluglina som jag bara
måste ha. Den heter Wulff Triangle Taper och är tyvärr lite svår
att hitta här i Sverige. Det går att köpa den här men det blir
billigare att beställa från staterna. Så det får nog bli så, att de får
skicka den över Atlanten. Här nedan kan ni se vad man kan göra
med en sådan lina. :)



Jag är fullt medveten om att linan inte rör sig så fint utan en bra
spöföring. Men då vet jag i alla fall att det inte är linans fel om den
beter sig annorlunda för mig. Då är det mitt spö det är fel på.





Kommentarer
Postat av: Jenny

Hmm, känner igen problemet, fattar inte hur folk lyckas beta av saker vart efter, själv lyckas jag alltid med konststycket att tvingas göra allt samtidigt. Om du kommer på hur man gör hoppas du skriver ner hur man bär sig åt.



Längtar verkligen efter sommaren när jag läser din blogg, tänker inte så mycket på den annars men när jag läser om flugfiske och sommar så påminns man om sjöar och öppna hav....lääängtar.

2011-02-12 @ 12:16:29
URL: http://gummitett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0