Lördag, melodifestival...

...och syskonmys i en fåtölj. Det står en 3-sits soffa och en till fåtölj
som ingen sitter i, men ändå ska de sitta i samma fåtölj. Där sitter de
och myser med melodifestival på tv och chips i skålar. I mina öron hör
jag tjafs och gnäll från den fåtöljen, fåtöljen som är den enda upptagna
ikväll. Jag sitter själv vid köksbordet och förundras deras kärlek till
varandra. Det låter som att bråket ligger i luften, att det ska braka lös
närsomhelst. Men jag vet att de tycker att de har en riktigt mysig kväll
ikväll. Och det blir inget bråk, det vet jag. Det är bara ren syskonkärlek.
Det värmer i mitt hjärta att se dem, så nära och tajta som bara två
systrar kan vara.




Lägger in en musikvideo som jag tillägnar mina fina döttrar. 








Kommentarer
Postat av: mamsen

den bilden värmer ett farmors-hjärta.....så himla söta tjejer, och det är mina barn-barn....kram till er alla

2011-02-12 @ 23:01:26
Postat av: Anonym

Såååå fina! Mina fina brorsdöttrar - OCH de har en fin pappa också!

Kram från faster/syster

2011-02-13 @ 22:26:32
Postat av: julia

fin man är ;)

2011-02-15 @ 17:54:48
URL: http://jjelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0