Flugbindarsugen

Ännu en sprojlans ny vecka, nästan helt orörd. Jag slutade lite tidigare
för att en farbror skulle komma och fixa parabolen. Något hände med
den för ett par veckor sedan när ett antal kilo snö rasade ner från taket.
Men nu är det klart och vi kan uppdatera oss om vad som händer ute i
världen.
Satt och bläddra i den här boken:



Där många stora flugfiskare har sitt eget kapitel. Många namn som jag
inte känner till men Johan Klingberg och Lars-Åke Olsson är givetvis med.
Två mycket ödmjuka och trevliga killar. När jag tänker på det så har jag
nog aldrig träffat på någon otrevlig flugfiskare. Finns det sådana?
Har visserligen inte träffat Johan och Lars-Åke heller men jag har växlat
några mail med dem och fått mycket trevliga svar. Och många gånger så kan det
kännas som att man känner någon känd person bara för att man själv
har sett dem på film och läst deras böcker, men det är ett annat kapitel.

Hursomhelst så blev jag väldigt sugen att binda denna fluga:


Green Drake Paradrake
(Bild från:
http://www.flyfishusa.com)

Har nästan allt material hemma för att binda en sådan fluga,
men jag får byta ut det svarta älghåret mot något annat. Sedan
har jag inget olivgrönt tupphackel vad jag vet, så det får bli i
någon annan kulör. Men olivgrönt hjorthår har jag så det borde
rimligen ändå bli en Green Drake, eller?! En drake blir det i alla fall.
Återkommer senare med resultatet, eventuellt. Om det är något som
jag vill visa upp här. =)



 


Kommentarer
Postat av: Sune

Bra skit, den är boken alltså.

2011-01-24 @ 20:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0