Mycket vill ha mer

Ja, som rubriken lyder, det är alltid något man vill ha.
När jag började fiska med fluga så tyckte jag att det fanns
en hel del utrustning som man kanske kunde klara sig utan.
Det var så mycket man bara skulle ha, och ingenting är ju
gratis här i världen. Det var såklart spö, rulle, lina, tafs och flugor.
Sedan ska man ju helst ha en sjunk och en flytlina. Det var torrflugor
och våtflugor. Nymfer, streamers och kläckare. Flugfiskeväst, vadare,
peang, pin-on-reel osv.. En riktig djungel med andra ord.

Nu har det dock gått en tid sedan jag började, inte lång tid med ändå.
Har väl handlat det mesta jag behöver egentligen, men det finns alltid
fler saker som man vill ha.
Överst på önskelistan är dessa vadarskor från Patagonia.


Dessa Riverwalker Sticky från Patagonia har jag stirrat mig blind på.

Men så har jag även blivit sugen på en flytring. Det finns (som alltid)
en hel del märken och fabrikat att välja bland, olika modeller osv.
Själv tror jag på denna.


Outcast Fish Cat 4

Flytring är absolut inget måste, men skulle vara grymt kul att ha.
Blev väldigt sugen på ring när vi hade klubbmästerskap med
FFK Ekorrarna, då det var 2 grenar: Land och Flytring.

Har även kikat en del på Imagos flytring, vi får se vad det blir när
ekonomin tillåter.
Funderar på om Svenska Flugfiskemässan i Älvsjö kan ha några bra
priser på någon av dessa. Det vet man inte förrän man är där.
Vill inte kalla mig själv snål, men det känns alltid bättre (mentalt) att
handla när man får någon form av rabatt.
Flugfiskemässan är 10-13 mars i år, sedan är det Sportfikemässan
i Elmia Jönköping tre veckor senare 1-3 april.
Helst skulle man vilja vara på båda, men så blir det nog inte.
Vi får se hur det blir.





Kommentarer
Postat av: Sussie Bergkvist

Hihi, den där flytringen skulle jag också vilja ha och flyta omkring i... Fett nice, som Simon skulle sagt :o)

2011-01-16 @ 13:04:53
Postat av: Linda

Ja läste "flytning". Förlåt... :)

2011-01-16 @ 13:50:48
Postat av: mamsen

hahahahaha....Linda!

2011-01-16 @ 15:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0