En rocklegend har gått ur tiden

Hörde på radion idag att Gary Moore är död. Dog i sömnen. 58 år.
Dödsorsaken vet jag inte. Varken alkohol eller droger ska vara
orsaken läste jag. Vilket annars kan vara en vanlig dödsorsak bland 
rockmusiker.
Gary var inte min största idol och vet väldigt lite om honom, men
har lyssnat en hel del på hans låtar. Han var en duktig gitarrist.
Sänder en tanke till hans efterlämnade barn, och fru om han hade en.




Nu till mitt eget elände. Jag fick en p-bot idag och kände hur alla mina
positiva och förstående tankar bara flög sin kos. 500 riksdaler!





Det kunde jag ha gjort något mycket roligare för än att parkera bilen i
en mörk och regnig bakgård i centrala Nyköping. F-n att det ska kosta
så mycket att parkera bilen där. Inte en människa går ju där så jag kan
ju knappast ha stått ivägen för någon. Jag lovar att den där p-nissen eller
lapplisan gick bakom husen för att slå en sjua och kände för att jävlas när
han/hon såg min bil. De har ett mycket otacksamt jobb de där idioterna.
Om jag vore en p-nisse så skulle jag gå runt och sprida glädje. Jag skulle
först lappa en bil, sedan när ägaren kommer ut och ser sin bot... då skulle
jag hoppa fram från någon buske och säga att det bara var ett skämt.
Riva boten och njuta av att jag gjort en medmänniska lite gladare.
Synd att inte alla är som jag.





Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag vill ha dig som P-nisse i så fall, du skulle bli den populäraste p-nissen någonsin....utan hos chefen kanske möjligen. ;o)

2011-02-08 @ 15:39:18
URL: http://gummitett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0