Vad fan är Hatchmania

Många kanske undrar hur jag tänkte när jag döpte min blogg till
Hatchmania? Eller många och många, så många är det ju inte som
läser min blogg. Men ni två, tre som läser den har inte frågat, så
det kanske inte är någon som undrar!? En flugfiskare förstår nog
tror jag. Ja ja, kort och gott. Hatch betyder kläcka eller kläckning
och mania betyder mani eller hysteri. Och kläckning för en som
fiskar med fluga är något som kan leda till många hugg. Om man
bara väljer rätt fluga. Sländor kläcks under olika perioder. Jag har
ännu inte lärt mig de olika sländorna och när deras kläcknings-
perioder är men ni förstår principen hoppas jag. Jag måste ta tag
i min Entomologiläxa snart. Under den perioden så kalasar fiskarna
på dessa kläckande nymfer vid vattenytan.
Alltså kläckmani = bra fiske.



Sedan var jag nog lite inspirerad utav den här filmen också, Mayfly
Madness.






Kommentarer
Postat av: Sussie

Hm... jag erkänner... Jag HAR funderat på vad det betyder. Men jag ville inte fråga, för jag trodde det var ett märke på flugfiske-mojänger eller så... Så jag låtsades att Hatchmania vet väl varenda människa vad det är... Men nu vet jag i alla fall.

Kram pårej bror min

2011-02-24 @ 21:37:20
Postat av: Jenny

Aha, jag har undrat massor ju men misstänkte att det hade något med flugfiske att göra. Bra namn och nu fattar jag dessutom...nice.



Ha det bra! :o)

2011-02-25 @ 02:18:58
URL: http://gummitett.blogg.se/
Postat av: Nettan

;) Gissade att de kunde vara orsak. Tycker de är kanon du väver in ditt intresse precis som din gulliga sambo gör ! Läser och ni ger inspiration på olika sätt .

Trevlig Helg !

Nettan

2011-02-25 @ 19:46:25
URL: http://nettanpatrick.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0