Nu är nog banne mig våren på ingång

Det känns i alla fall så. I flera dagar i sträck har temperaturen
varit på rätt sida av nollan. Snö och is har fått ge vika för den
underbara solens värme. Idag tog regnet vid när solen gjort sitt.
Det är helt otroligt skönt. Kroppen får smak på årstiden som
kallas sommar av bara några få minuter värme från solen. För
bara ett par veckor sedan kunde man inte föreställa sig något
annat är vinter, kyla och snö. Men nu kommer den, med stormsteg.
Våren måste ändå vara den absolut bästa årstiden, även om
jag och de flesta andra längtar till sommaren så är nog ändå
våren bäst. Man har sommaren framför sig, semestern, ljusare
och längre dagar. Efter flera månader i mörker och kyla.
Det är nu folk vaknar upp ur sina dvalor. Bara att se på och njuta.
Och när mars månad övergår till april, då ska garanterat projektet
att måla om vara klart. Vilket är vad jag sliter med nu och inte har
haft så mycket tid över att blogga.




En liten rolig skylt ifrån "mannaminne"


Mannaminne är ett friluftsmuseum i Kramfors där jag och min älskade
sambo var i somras.
Hade en helt underbar vecka däruppe runt höga kusten, det får vi göra
om gumman.





Kommentarer
Postat av: mamsen

säjer som Fylking...äntligen verkar våren vara på väg, har nog aldrig längtat så mycket efter denna underbara årstid.....

Den där skylten var verkligen rolig du.....en riktig hel-gardering vad gäller öppet-tider...=)

2011-03-12 @ 10:38:14
Postat av: julia

nice bild (;

2011-03-13 @ 10:22:13
URL: http://jjelly.blogg.se/
Postat av: anette

Högt i skyn skola svalorna flyga, ja det kommer det kommer en vår...trallallalla//kram från mamsen

2011-03-17 @ 09:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0