Lappmögel, friktionsdäck...

...och en isbelagd uppfart. Det tog mig 1½ timme att bara få upp
bilen så pass mycket att gumman skulle få plats med sin bil.
Sedan var det inte mycket kvar av den här dagen. Första och
sista gången jag kör med friktionsdäck, den saken är klar.
Och vägen här utanför är det ingen som bryr sig om att underhålla,
men de vill ha betalt för vägunderhållning?! Vissa saker får jag helt
enkelt inte ihop. Idag känner jag mig bitter (no shit tänker du).
Men vad hjälper det? INGENTING!

F_n vad jag saknar myggsurr just nu.

Näe, nu ska jag gå och binda upp ett gäng Klinkhammers. En väldigt
bra fluga om du frågar mig. Lätt att binda och effektiv.


Klinkhammer (bild från http://www.ledcrieff.co.uk)

Flugan ligger bra i ytskiktet och syns bra. Ska binda upp ett gäng i
olika storlekar och färger så att jag klarar mig i sommar.

En annan fluga som jag hade bra fiske med i somras var den här.


Kläckande Fjädermyggor (bild från http://www.tradera.com)


Mycket lätt att binda. Dock är den lite svårare att se när det blir lite
avstånd eller om det är lite blåsigt. Men är det spegelblankt vatten så
är den helt kanon.  

Nu är jag inte bitter längre. 






Kommentarer
Postat av: mamsen

Snön faller och vi med den......skitväder!!!!! Men skönt att din bitterhet försvann ikapp med att dina flugor tog form och färg.....jag längtar också till myggsurr just nu, och BARMARK !!!!!!....ha det gott, imorgon är det fredag.....kram

2011-02-10 @ 21:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0