Alldeles snart fredag

Skönt att få ta lite helg och ledigt. Skulle verkligen behöva en
dag med lite fiske känner jag. Det är riktig avkoppling för mig, som
meditation. Rensa skallen. Det gör inget om det är stendött i sjön, så
skönt att bara få komma ut. Helt klart roligare om man får något hugg
såklart. Näe du kung Bore, eller vad han nu heter. Kliv åt sidan och
släpp fram våren nu.



Satt och tittade över mina flugaskar idag för att se om jag var redo  för
säsongens fiske. Såg att jag bara hade en enda Bee Wulff. Inte bra,
får sätta mig och binda upp ett lager. Eller försöka, kan ju inte vara så
vansinnigt svårt. Lite gul och svart chenille, ekorre och rödbrunt tupphackel!?
Man får prova. Så här ser den ut:



        



En riktigt bra torrfluga som Thomas hade med sig första gången jag
var med honom ut. Fick en väldans massa hugg på just den flugan.
Han kunde inte minnas var han hade köpt den och han visste inte vad
den hette. Det blev genast en sådan där "måste-ha-fluga", som alla
flugor man får fisk på blir i början. Ännu mer attraktiv blir den när man
inte får tag på den. Långt senare hittade vi den på en sida som hette
flugbiten.se, så vi beställde ett gäng. Den sidan finns inte längre kvar så
det blir till att binda egna. Fast den finns ju att köpa också, det är lite
lättare att hitta den när man vet vad den heter.
Ska ta tag i lite "måsten" här hemma nu och se om jag hinner binda något
innan man faller död i sängen.

BTW, (By the way) ser att jag har en del som tittar in här på min blogg,
men det är förhållandevis få kommentarer. Skriv gärna om ni har något
önskemål om inlägg, frågor eller vad ni tycker. Får lite idétorka emellanåt.




Kommentarer
Postat av: Sussie

Japp, jag tittar in här varje kväll. Älskar att läsa bloggar, och allra mest de nära och käras bloggar. Tycker din är jättefin. Och även fast jag inte är så intresserad av fiske - inte alls faktiskt som du ju kanske redan vet - så tycker jag om det du skriver. Du får till en "knorr" som gör att det blir kul att läsa i alla fall. Bra jobbat! Stor kram till dig

2011-01-27 @ 21:16:01
Postat av: Nettan

Men hej där ;) Har du skaffat dig blogg vad trevligt! Fin var den dessutom .. bravo...



Ja du man kan undra vart dem hittar alla ?? Får vi länka din sida från vår blogg? Den var verkligen fin.

Roligt höra av dig kram Nettan

2011-01-27 @ 21:35:36
URL: http://nettanpatrick.se/
Postat av: Dennis

Ja, nu har även jag en blogg. Roligt att ni gillar den, även om ni inte gillar fiske. Det går bra att länka Nettan.

2011-01-27 @ 21:50:41
Postat av: Anders

Hej Dennis! Ja det blir inte så mycket fiske som det har varit för,fick sälja min båt pga fick så jäkla ont i ryggen när jag var ute med den så det blir mycket jakt nu men lite fiske då och då blir det ändå.

Fin blogg du har nystartad? om du vill kan jag lägga till dig på min blogg, skicka ett mail och säg vilket.

Anders...

www.andersjakt.se

2011-01-27 @ 23:06:01
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0