Dagslända med stil

Satt och bläddrade i ett gammalt exemplar av Allt om flufiske,
närmare bestämt nr. 5 2010 och såg något intressant på sidan 14,
shoppingrundan. Det var en Dagslända av foam och vingar av något
konstgjort material. Det stod att det gick att köpa sådana på sajten
www.l2dm.se för 30kr styck. Skulle gå in och titta på den nu, men
sajten verkar inte vara tillgänglig. Får försöka igen senare.



Foamslända



Det roliga med sländan var att jag för över ett år sedan sprang på ett
flugmönster på just en foamslända. Den var mycket rolig att binda tyckte
jag då och band upp ett gäng i olika storlekar och färger. Provade även
att fiska med en slända, men tyckte att det var för stort luftmotstånd i de stora
vingarna. Det sjöng ordentligt om flugan och tafsen blev tvinnad. Jag lade
tillbaka dem i asken och där blev den liggandes. I Allt om flugfiske så skriver
de att sländorna är bäst för kortdistansfisket pga att de stora vingarna kan
tvinna tafsen på långa kast. Så man kanske ska ge de en chans till på kortare
distanser. Men att de var så dyra?!
Så här såg min ut som jag band långt innan jag såg köpvarianten.



Vad tycker ni, var den inte lite lik?










Kommentarer
Postat av: mamsen

kanonfin pöjken min.....kram

2011-01-29 @ 20:37:47
Postat av: Magnus

Snygg fluga. Vill du ändå få tag på verkligt vingmaterial titta på Json Sweden: http://jsonsweden.jetshop.se/sv-SE/Default.aspx

2011-02-04 @ 08:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0