Green Drake Paradrake

Eftersom jag tidigare utlovat ett resultatfoto så, varsegoda.




Ja, som ni ser så har jag valt att göra lite små förändringar mot orginalet.
Jag gjorde en något tjockare och en något smalare. För jag vet av
erfarenhet att just öringen är svag för antingen det ena eller det andra.
Den tar sällan de felfria insekterna...
Näe, det var minsann inte helt lätt att binda denna. Hjorthår i all ära.
Riktigt roligt när man binder en Goddard Sedge, där hjorthåret ska spreta
som på en igelkott. Men att binda hjorthår som inte ska spreta, det var
mindre roligt. Men man får öva, öva och åter öva. Man får inte ge upp.

För er som undrar så blev det hjortsvans till stjärt istället för älghår.
Vi får hoppas att öringen inte ser skillnad.


 
Goddard Sedge (www.flugor.se)








Kommentarer
Postat av: Liam

Riktiga snyggingar!

2011-01-24 @ 20:44:40
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Det är måste väl ändå vara ett ganska tidskrävande pill? :)



Ha en fin dag!

2011-01-25 @ 11:59:53
URL: http://ww.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0