Måndag...igen!

En vecka närmare döden, som kollegan skulle ha sagt. Vilket
satans ekorrhjul vi lever i (Ekorrhjul!? Borde det inte heta typ
hamsterhjul?). Jobba, jobba och jobba. Komma hem till en massa
andra måsten, och fortsätta jobba. Näe, en rejäl lottovinst skulle
smaka bra nu. Jag vet att jag låter gnällig nu, men det går över.
Det är måndag och jag har sovit lite för dåligt bara.
Det är inte pengarna som gör en lycklig, utan friheten av att inte
behöva jobba. Så, om någon har något hett tips på att håva in lite tid,
så hör av er.
Nu till det positiva. Fick hem en ny fin bok idag. Gött att få lägga
sig och läsa lite.





Lars-Åke Olsson, igen. Han skriver för jäkla bra den mannen. Önskar man
kunde skriva som honom. Då kanske man kunde ägna sig åt att skriva böcker
istället för att gå och knega på bruket här i byn. Oj, blev visst lite mer gnäll.
Sorry! Jag kan vara lycklig, jag är inte bitter. Seriöst. Jättelycklig!
Lägger in ett till sommarkort här så blir jag glad igen.



"Lugna viken" i Nävsjön.

Ska försöka skriva något mer positivt innan den här dagen är slut.
För lite fiske helt enkelt, men nu har jag gnällt färdigt. :)

 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0