Tiden är relativ, snö och kyla är vackert men långtråkigt

Jaha, vad är detta för flum tänker ni.
Men det där vet ju alla att åren går fortare för varje år. En sommar är
inte så lång som den var när man var 8 år. Och är du som läser det här
8 år så är det bara att gratulera och njut av dina långa somrar.
För mig som börjar bli till åren (36½) så hinner man knappt
njuta innan sommaren är slut. Och nu tänker många att 36½ år är väl
ingen ålder. Jo, det ÄR det. Fråga han/hon som är 8 så får ni själva se.
Tänker man på sommaren som var så känns det inte som att det var
så länge sen, det blev ju nyss vinter!? Men tittar man på kort tagna från
sommaren som var, då känns det helt plötsligt väldigt väldigt avlägset.
Och gör man som jag, längtar till sommaren, då känns det som att det
är en evighet dit. Tur att det är vår också, bara en halv evighet dit.

En liten gissning nu då. Vad tänker en 70 åring om det jag skriver?
"Va fan klagar pojkspolingen på, du hinner iaf märka att det är sommar"', eller?
Men är det något vi är duktiga på, så är det väl just att klaga.
Det var alltid bättre förr eller så kommer det att bli bättre.
För det är ju aldrig bra just nu, idag. (Mindfulness)

Så, nu ska jag sluta klaga. Fortsätta titta på fina sommarkort. För hur det än
är så är det ingen rolig årstid här idag.


Kort taget i somras av min duktiga dotter.

 

 


Kommentarer
Postat av: mamsen

men en sak har jag märkt, att det är ljust längre på dagarna, alltid nå´t......=)

2011-01-12 @ 21:42:18
Postat av: mamsen

jättebra bild.......kram

2011-01-13 @ 21:17:46
Postat av: Hundratretton

Det är pinsamt när man upptäcker att det kommer en hel del "det var bättre förr" grejjor ur munnen redan..bara sådär, hoppsan så ploppar dom ut.

I fjol vinter led jag av kylan och lovade mig själv dyrt och heligt att njuta exakt varje sekund hela sommaren och vila i någon slags tacksamhet. Blev det så då? Nix, en vanlig sommar - en blandning att att må bra, grilla, leva skärgårdsliv...men det gamla vanliga gnället om myggor, solsveda, blekta textilier, kvarlämnad tvätt på linan och jordgubbsbrist på den lilla butiken - precis som vanligt...



MEN I ÅR SKA JAG SLÅ REKORD I ATT NJUTA SOMMAR :)

2011-01-19 @ 11:52:20
URL: http://hundratrettonhundratretton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0